Підготувала:

вчитель математики

Великоходацької ЗОШ

Шмадюк Марія Василівна

План проведення тижня математики

Понеділок

1.   Лінійка,

 присвячена відкриттю «Тижня математики»

2.   Внесок українських вчених у розвиток математики (презентація для учнів 5-9класів)

3.   Математика в природі (відео для учнів 5-9 класів)

Вівторок

1.   Математика для наймолодших (математичний конкурс для учнів 1-4класи)

2.   Математичне лото (цікаві задачі з цифрами для учнів 5-6класи)

Середа

1.   Розвязування завдань на всі дії із звичайними дробами (урок математики 6 клас)

2.   Вислови про математику (відео для всіх кому цікава математика)

3.   Математичний турнір (позакласний захід для учнів 7-8 класів)

Четвер

1.   Математика моїми очима (конкурс малюнків для учнів 1-9 класів)

2.    Смачна перерва ( виконання усних вправ для всіх бажаючих)

Пятниця

  1.Підбиття підсумків (закриття тижня математики)

 

 

Лінійка,

 присвячена відкриттю «Тижня математики»

Слово вчителя

1-й ведучи

Сьогодні будем, друзі, з вами
Царицю всіх наук вітати...
Так можем гордо і по праву
Ми математику назвати.

2-й ведучий.

Наук на світі є багато,
Їх навіть важко полічити,
Та нам їх треба добре знати,
Щоби на світі добре жити.

1-й ведучий.

Наука — знайдені алмази,
Вугілля, золото і мідь,
В руках людей могутній лазер
І сотні зрошених угідь.

2-й ведучий.

Наука — хліб мільйонотонний,
Дари розвіданих морів
І винограду пишні грона,
Й серед пустель пташиний спів.

1-й ведучий.

Це — атом, скорений людиною,
Нові потужні русла рік,
Дерзання й пошуки невпинні—
То наш великий славний вік!

2-й ведучий.

До різних ми наук охочі,

Нехай ведуть нас до вершин,                                       
Та зараз ми сказати хочем:

«Наш математиці уклін!»

1-й ведучий.

 Математика — цариця всіх наук. Називається вона від грецького слова «матема» — наука.. Давні греки ще в V ст. до н. е. знали чотири «матеми»: вчення про числа — арифметика, теорія музики — гармонія, вчення про фігури — геометрія і вчення про небесні тіла — астрономія, або астрологія.

  

 

2-й ведучий.

У давній Греції мислителі поділялися на дві групи. Першу з них очолював Піфагор. Він та його учні вважали знання священними. Наука, за Піфагором, була таємною, недоступюю для всіх. Ніхто не мав права ділитися своїми відкриттями з іншими. Піфагорійці називали себе акузматиками.

1-й ведучий.

Другу групу очолював давньогрецький учений Гіппас Месопотамький, який вважав, що «матема» доступна всім, хто може продуктиво мислити. Вони називали себе математиками. З часом друга група перемогла.

1-й ведучий.

Важко уявити собі життя людей без математики — у цьому не допоможе навіть найсміливіша фантазія.

2-й ведучий.

Якось в одній країні організували конкурс на кращий твір «Як би людина жила без математики?».

1-й ведучий.

Ну і що?

2-й ведучий.

За кращий твір обіцяли дуже велику винагороду.

1-й ведучий.

 хто ж її одержав?

2-й ведучий.

           Уяви собі, що ніхто. На конкурс не було подано жодної роботи:  навіть найталановитіші фантасти не
змогли уявити, як можна жити без математики.

 

1-й ведучий.

       Так, історія цього конкурсу ще раз переконує нас, що життя без математики не можливе.

2-й ведучий.

         Люди живуть і працюють.

1-й ведучий.

        Відкривають таємниці атома.

2-й ведучий.

       Літають у космос, спускаються на дно океанів та в глибини Землі.

1-й ведучий.

              І завжди їм допомагає математика.

2-й ведучий.

      Але цього тижня ми говоритимемо не про місце математики в житті людини...

2-й ведучий

              ...а покажемо, якою цікавою і захоплюючою може бути ця наука.

Учень 1

А мені математика — мука,
В ній немає живої краси,
Це важка, нецікава наука —
В ній лиш символи й формул «ліси».

1-й ведучий.

      З тим, що математика — наука нелегка, погодитися можна. Але той, хто розуміє математику, ніколи не розгубиться в «лісі» формул і символів.

Учень 1

      А хіба ж неправда, що в математиці скрізь нудьга?

2-й ведучий.

      Звичайно, ні.

Учень 1.

      Але ж в математиці немає краси. Хіба неправда?

1-й ведучий.

Зрозумій, ти не правий, мій друже

Не тим шляхом ти пішов.

Із задачами, певно, не дружиш,

То й поезії в них не знайшов.

Учень 1

«Хоч ти смійся, а хоч плач
Не люблю я тих задач.
А чому терплю невдачі?
Чом серджусь на ті задачі?

Чи задачник непутящий,
Чи таланту десь узяти?

Та знайшов я спосіб кращий:

Тільки відповідь читати.

Ви учіться, хто бажає,
Я б здоров'я не втрачав,
На умову не зважаю:

Раз — помножив, два — додав».

 

 

 

 

 2-й ведучий.

Ні, не хитра ця наука,
Якщо відповідь читать,
Може статись дід за внука,
Буде меншим літ на п'ять.

А друкарська десь машина
Нам дала п'ять тонн вівса.
Що ж ми учневі  поставим
За подібні чудеса?

 

1-й ведучий.

А тепер подивимось, що буває з тими, що не вчать математику…

Сценка

 

Прийшов зі школи наш Данило

Щоденник заховав уміло.

Та враз побачила це мати,

Що ж, це доведеться показати…

Зітхнула матінка повільно,

Бо там-ого!- «незадовільно»

Я не повірила  б нізащо,

Що в мене син- таке ледащо!

За що отримав одиницю?

Данилові морга систриця,

Сказав я, що гіпотенуза

То особливий вид медузи…

Ти щей на двійку потрудився?

В розмову батько тут втрутився.

Отож, учителька завзято

Про землекопів і лопати

Чомусь задачку задала

І де вона її взяла?

Я біля дошки, як умів,

Її розв’язував, як вмів,

І ось, закінчена робота

Два, і дві треті землекопа

У мене вийшло.

Я старався!

Тільки чомусь весь клас сміявся?

 

 

Ой, горе, йди-но краще спати!

Данилові сказала мати.

Заснув хлопчина. Та вночі,

Йому приснився сон страшний

Десь на галявині лісовій,

Серед пахучої трави

Лежав без ніг і голови

Його нещасний землекоп…

Хто б поміг йому?

Ну, хто б?

Схопивсь Данино, стрепенувся:

Ой, матінко моя!

Тепер вже точно присягнусь,

Що дроби вивчу я

 

2-й ведучий

Будеш, друже, трудитись сумлінно
У навчанні уникнеш невдач
І розв'яжеш на «добре» й «відмінно»
Не десяток, а сотні задач.

1-й ведучий.

 Проникаючи в зоряні далі,
В таємниці земної кори
Математика всіх закликає:
«Ти міркуй, фантазуй і твори»

 

Слово вчителя

 

Дякую за увагу.

 

 

 

  

 

Математичний турнір

Позакласний захід для учнів 7-8 класів

Серед усіх наук,

що відкривають людству

шлях до пізнання законів природи,

наймогутніша,

найвеличніша наука – математика.

С. Ковалевські

Мета: зацікавити учнів математикою, поглиблювати і розширювати знання з предмета;

            розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність, допитливість, логічне мислення;

            виховувати вміння вчитися, самостійно здобувати математичні знання.

 

 

Хід заходу

 

Вед. 1. День добрий всім отут присутнім!

День добрий всім , хто тут зібрався!

Хто у безмежний, в  незабутній

У вир до математики попався!

Вед. 2. Хто дружить з ромбом і квадратом.

Кому давно вже сниться куб!

Кому трикутник вже за брата,

Хто на відрізок « має зуб»!

Вед.1. Хто чув уже про Ейлера,

           Про інтеграли й похідну,

           Хто користується шпаргалками

           Хто знає формулу ( і не одну).

Вед. 2 Для кого призма справжня краля,

           А піраміда – «вищий клас».

           Тих ми вітаємо у залі

           І дякуємо, що прийшли до нас!

 

Пісня « Вчителі»

 

Вед.1. Любі друзі , шановні гості! Ми раді вас вітати на святі математичних знань, гарного

            настрою та відпочинку.

Вед.2. Сьогодні перед вами розгорнеться цікава та запекла боротьба серед самих кмітливих,

            допитливих, спритних математиків нашої школи.

Вед.1.  Жодне змагання не можна уявити без поважного і компетентного журі, яке вирішуватиме

            долю команд.

           ( представлення журі).

Вед.2 . До вашої уваги програма нашого свята.

   

           Перший конкурс   І. Привітання

    Кожна команда готувала свою візитну картку: учасники розкажуть про себе, привітають суперників і журі.

 ( кожна команда по черзі показує свою візитну картку, захищає свою емблему, вітає суперників і журі)

    За п’ятибальною шкалою журі оцінює:

-          зовнішній вигляд гравців

-          представлення команди

-          привітання суперникам

-          привітання уболівальникам і журі

-          висловлення про готовність грати коректно, весело і за правилами.

 

 

       ІІ. Конкурс «Давайте знайомитись»

У конкурсі беруть участь всі члени команд. Учасники стають у коло по черзі ( через одного учасника з іншої команди). Умова конкурсу: гравці називають ряд натуральних чисел 1, 2, 3,   …

Передаючи один одному квітку . Але замість чисел які діляться на 3 або у своєму запису мають цифру 3 , вони повинні назвати своє імя. Хто помилився виходить з гри, а команди починають лічбу спочатку. Конкурс продовжується до тих пір , поки у колі не залишиться одна особа. Учень переможець приносить своїй команді 2 бали.

 

      ІІІ Конкурс «Розминка»

 Вед.1.Розминка – це початок змагань , проба ваших сил.

           Команді пропонуються запитання. За 1 хвилину треба дати якнайбільше правильних

           відповідей .Відповідати слід негайно , або пропускати – казати «далі». За кожну правильну

  відповідь – 1 бал.

 

 

Запитання для І команди:

1. Трикутник у якого дві сторони рівні      (рівнобедрений).

2. Як називається число , яке  стоїть під рискою дробу?    (знаменник)

3. Одиниця вимірювання кутів    (градус)

4. Відрізок, який зєднує вершину трикутника з серединою протилежної сторони    (медіана)

5. Яка фігура утвориться, якщо провести два промені з однієї точки?         (кут)

6. Як називаються прямі, які не перетинаються?                    (паралельні)

7.Твердження , яке треба доводити.                                         (теорема)

8. Скільки кілограмів містить 1 тона?                                       (1000 кг)

9. Сума довжин всіх сторін многокутника – це…                   (периметр)

10. Значення невідомого, яке перетворює рівняння в правильну рівність    (корінь)

11.Число на одиницю менше 9  (8)

12.Третій степінь числа               (куб)

13. Знак дії віднімання                 (мінус)

14.Відрізок, який з’єднує дві точки кола.                                 (хорда)

15 Сума суміжних кутів дорівнює …(180º)    

   Запитання для ІІ команди:

1.Чому дорівнює сума кутів у трикутнику?                               (180º)

2. Як називаються прямі, які перетинаються під прямим кутом?   (перпендикулярні)

3.Скільки нулів у запису числа 1 мільйон?                                           (6)

4. Сторона трикутника, що лежить проти кута 90º.                    (гіпотенуза)

5.Що в геометрії позначають однією великою буквою?            ( точку)

6. Дія обернена до дії віднімання                                                  (додавання)

7. Дріб у якого чисельник більше за знаменник                          (неправильний)

8. Промінь, що виходить з вершини кута і ділить його навпіл.   (бісектриса)

9. Як в прямокутному трикутнику називають відношення протилежного катета до гіпотенузи?

                                                                                                            (синус)

10. Паралелограм у якого всі сторони рівні                                   (ромб)

11. Дві сторони рівнобедреного трикутника –бічні, а третя…     (основа)

12 Відрізок, який з’єднує центр кола з точкою на колі                 (радіус)

13. Для якого трикутника справедлива теорема Піфагора?          (для прямокутного)

14 Інструмент для побудови кола                                                    (циркуль)

15. Відрізок , який з’єднує не сусідні вершини многокутника     (діагональ)

 

( Музична пауза)

 

Вед.1. Надамо слово журі, для оголошення перших результатів.

 

ІV. Швидка лічба

Вед.    Розбіглись числа по таблиці

  Втекли усі від одиниці

  Сховались у свої комірки

  Нехай учасники виходять

  І числа всі нам познаходять.

  Ось кожному указку в руки-

  І по команді « починай» -

  Знайди , вкажи і прочитай

  Їх рівно 40 памятай.

Перед учасниками таблиця , на якій хаотично записані числа від 1 до 40.

Журі спостерігає за правильністю виконання і засікає час. Виграє той , хто за короткий проміжок часу виконає завдання. Хто закінчить першим – 2 бали. Другий – 1 бал.

 

V. Конкурс «Анаграми»

Команди одержують аркуші паперу, на яких записано деякі слова або послідовності букв.

Необхідно переставити букви так, щоб вийшло слово, пов’язане з математичними термінами, або прізвища математиків.

Мапря

(Пряма)

Тасови

( Висота)

Чотка

(Точка)

Пецітрая

(Трапеція)

Дарох

(Хорда)

Ретамід

(Діаметр)

Форігап

(Піфагор)

Лочис

(Число)

Зінько

(Корінь)

Тієв

(Вієт)

 

VI.             «Ребуси»

Вед. :Хто швидше розгадає ребуси на яких зашифровані математичні терміни.

         За кожну правильну відповідь – 1 бал.

 

(Музична пауза.)

 Слово журі.

VII.          «Продовжіть ряд»

Команди отримують по 10 послідовностей слів, до кожної з яких необхідно дописати ще одне слово, яке підходить за змістом.

Час виконання 2 хв. Відповіді здаються журі. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

 

1

Доба, година, хвилина,…

2

Квадрат, трапеція, прямокутник,…

3

25, 36, 49,…

4

Раціональні, цілі, дійсні,…

5

Тонна, кілограм, грам,…

6

Лінійка, косинець, циркуль,…

7

Гострий, тупий, прямий,…

8

Діаметр, радіус, центр,…

9

Арифметика, інформатика, алгебра,…

10

Клавіатура, мікрофон, миша,…

 

VIII.      «Знайдіть числа»

Вед. :Перед вами текст. Потрібно виписати всі числа з тексту і знайти їх суму.

          «НАША СІМЯ ЖИВЕ В СТОЛИЦІ. ПРІЗВИЩЕ ОДИНАК. БАТЬКО – СТОРОЖ, МАТИ ПРАЦЮЄ НА ТРИКОТАЖНІЙ ФАБРИЦІ , СЕСТРИ- В СТОЛОВІЙ, Я – УЧЕНЬ СТОЛЯРА. ЧАСТО ЗА СТОЛОМ ДІД РОЗПОВІДАЄ НАМ ІСТОРІЮ УКРАЇНИ , ЗА НЕЗАЛЕЖНІСТЬ ЯКОЇ ВІН БОРОВСЯ В МОЛОДОСТІ.»

   ( 7+100+1+100+3+3+100+100+100+100+100=714)

 

            IX. «Підказки»

Вед. 1: Команди по черзі відгадують по два слова . Ведучий формулює три підказки, за якими слід

            відгадати , про що йдеться. Після першої і другої підказок – 3 с на відповідь. Після третьої

            підказки – 5 с для остаточної відповіді. Якщо слово відгадано після першої підказки ,

             команда отримує 3 бали, якщо після другої – 2 бали, після третьої – 1 бал.

Вед.2 : Не поспішайте відповідь

             Давати навмання.

             Нехай допомагають

             Вам розум і знання!

                 Підказки для 1-ї команди

І.  1) Звичайно буває в центрі населеного пункту

     2) Вимірюється в квадратних одиницях

     3) У прямокутнику – добуток довжини на ширину.           ( Площа)

ІІ. 1) Їх формулюють математики.

     2) Є про трикутник , є про кути.

     3) Їх треба доводити.                                                              ( Теореми)

                Підказки для 2-ї команди

І. 1) За це знижують оцінки.

    2) Відмінники їх роблять рідко.

    3) На них вчаться.                                                                    ( Помилки)

ІІ. 1)Запам’ятати їх усі неможливо.

     2) За ними обчислюють.

     3)  Їх багато у довідниках.                                                      ( Формули)

 

   (Музична пауза)

   Слово журі.

 

          Х. «Показалки»

Вед.: Наступний конкурс «Показалки». Кожна команда може « підсунути свиню» команді суперників у вигляді слова, яке ті повинні показати глядачам. Відгадають глядачі слово – команда отримує 5 балів, а якщо ні – то ні. Кожне слово повинно так чи інакше торкатись математики й на його показ відводиться 30 секунд.

         ХІ. Конкурс капітанів

Вед. : Капітан кожної команди має за 2 хв. Із букв слова « ДИСКРИМІНАНТ» утворити якнайбільше слів . Називаємо по черзі. За кожне слово – 1 бал. Слова не повинні повторюватись.

          ХІІ. Конкурс художників

Команди отримують картки із завданням : в прямокутній системі координат розмістити точки з вказаними координатами і сполучити їх відрізком з попередньою . В результаті повинен отриматись малюнок – якась фігура. Назвати її . Хто швидше?

 

         Підсумок гри

   Ведучий. На змаганнях усі були уважними і кмітливими, зосередженими і спритними, доброзичливими і веселими. Ми переконалися, що кожен з вас може стати справжнім математиком, а допоможуть у цьому знання з математики, яку ви, без сумніву, любите і поважаєте.

 

     Журі підбиває підсумки і нагороджує переможців.

 

 

                                Математичні казки

Поряд із сучасними інтерактивними формами навчання важливе місце відводиться казці – казці, звичайно, математичній, адже саме казка допомагає зробити урок цікавим , сприяє розвитку логічного мислення та уяви, розвиває математичну мову, формує інтерес до математики, сприяє глибшому засвоєнню матеріалу, виховує такі моральні якості, як уміння прийти на допомогу тим, хто знаходиться в біді, доброзичливість, наполегливість і кмітливість.

         Казка… як же захоплювались ми всі нею в дитинстві, як любили слухати, коли хтось читав її нам. І кожна людина вийшовши з дитинства не втрачає інтересу до казки. Чому ж такий великий інтерес до казок? Адже, за словами українського поета М. Рильського:

Казка – шлях до знань,

До нових відкриттів.

Пустила фея золотий клубок,

За ним у слід у світ пішла дитина.

І розкривав простори кожен крок

І трепетала далеч лебедина

Перелісками і лісами йшла,

А де дорога склалася надвоє, -

Дитину нитка золота вела

Як друг незрадний до води живої.

         Діти дуже люблять математичні казки, тому слідкуймо за їх публікацією у пресі, Інтернеті, використовуємо на уроках. Часто учні отримують завдання скласти казку самостійно і дуже радіють, коли їх казка цікава і найбільш точно відображає властивості математичних фігур чи містить багато інформації з математики.

         А найбільше дітям подобається на цілий урок занурюватись у казку, вирушати у казкову подорож разом із казковими героями, де на них чекає чимало пригод і несподіванок.

 

   Казка про Десятку

                                                        

Одиниця і нуль були найближчими сусідами, часто ходили в гості один до одного. Одного дня був дуже великий вітер і він розніс хатинку одинички. Нулик це побачив і забрав її до себе. Одиниця подумала та погодилася. З тих пір, у хатинці живуть дві цифри, які складають число десять.

                                                                                    

Казка про Шістку

 

Одного разу число шість пішло мандрувати. Першого дня побувало воно у понеділка, другого  - у вівторка, третього дня  - в середи, четвертого дня  - в четверга, а п’ятого дня -  до п’ятниці. А в суботу побула аж шість днів. Вони там гралися, співали, розказували вірші про природу. Коли Шістка пішла додому, вона взяла з собою суботу.

 

  Цифра Один

 

 

 

 

 

Колись  давним-давно на світі жили цифри. Всі вони були різні і кожен по своєму називався. Була така цифра, в якої одна паличка стояла рівно, а друга, трохи менша, навскоси. Інші цифри називали її Один. Мама була геть на неї несхожою, нагадувала гуску. Всі вважали, що один не мамина донька. Цифра Два, так звали маму, вирішила вигнати з дому маленьку Одиничку.  Ішла вона лісом, ішла, і раптом щось в небі блиснуло. Одиниця не звернула уваги і рушила далі. Потім ще у небі блиснуло. І вона побачила, що перед нею стоїть точна копія її, тільки  трохи більша. Та копія нагнулась до цифри і спитала - як звати. Потім сплеснула в долоню, коли взнала, що її звати Одиниця. І це не дивно, бо її теж було так звати.  Менша Одиничка так зраділа, коли знайшла свою маму. І вони разом пішли на планету, яка називалась Книга. Там було багато Одиниць і її друзів. Цифра знайшла своє щастя.

 

 

Про Олівця, Гумку, і Лінійку

 

  Жив собі Олівець. Він був дуже самотній, у нього не було ні друзів, а ні родичів,  і він вирішив піти по світу у пошуку друзів.

 

 Своєю дорогою він побачив Ручку:

-         Привіт бездаро, - промовила Ручка.

-         Я не бездара, - швидко відповів Олівець.

-         То яку ти приносиш користь? - запитала Ручка.

-         Я, - зі слізьми  на очах, він обернувся і пішов далі: на зустріч бачить йому йде Гумка.

-         Привіт! – сказав Олівчик.

-         Привіт. -  відказала Гумка.

-         Чому ти такий засмучений ?– запитав Олівець.

-         У мене немає друзів, - з жалем сказала Гумка.

-         У мене теж, а давай дружити, - запропонував Олівець.

-         Давай, -  погодилась Гумка. Але я хотів би мати багато друзів. Я придумав, а давай разом будемо шукати ще друзів, сказала Гумка.

-         Давай, - відповів Олівець. І вони пішли далі. Назустріч їм іде Лінійка. Виявилося, що вона теж шукає друзів. І тоді Олівець з Гумкою сказали в один голос:

-         Давай дружити!

-         Давайте, - відповіла Лінійка.

І з того часу вони ніколи не розлучаються один від одного. Олівець проводить лінію, а якщо вона  виходить трохи кривою, гумка їй допомагає

 

 

Казка про Трикутник

 

 

  Одного разу на уроці математики до зошита учня потрапили різні Трикутники. Стали вони один перед другим вихвалятися. Спочатку виступив різносторонній Трикутник і мовив:

- Гляньте,  який я  красивий. І сторони у мене різні і кути. Я – найкращий.

- Постривай,- сказав йому рівнобедрений,

- Адже  у мене дві сторони рівні, а третя основа. Кути у мене при основі завжди рівні, тому найкращий я.

 

- Е ні, заперечив рівносторонній. Найкращий серед усіх, звісно, рівносторонній Трикутник. У нього і сторони рівні, і кути рівні, і весь він найкращий.

Тут наперед вийшов прямокутний Трикутник і мовив.

-         Найкращий прямокутний, бо має два катети і гіпотенузу, а ще прямий кут, утворений катетами. Ще б довго вони сперечалися, якби не закінчився урок і учень не закрив свого зошита.

 

Королева  «Математики»

 

 В одній чудовій країні цифр жили та не тужили цифри. Була у них королева «Математика». Правила вона чесно і справедливо. І ось в один прекрасний день на цю країну напали розбійники Х і У. Зібралися вся країна цифр на битву. А 1,2 і 3 подумали, що країна цифр програє, і сховалися. Прийшли знаки < і >. Почали вони сперечатися, хто сильніший, країна цифр або розбійники . Не можуть вони вирішити, хто сильніший. І ось почалась  битва. Цифри 5, 6, 7 і 8 дуже старалися  перемогти. + збільшить, - зменшить, : розділить, х помножить. Та тільки нічого у них не виходить. Адже Х і У невідомі, як вони їх переможуть? Незабаром вони вирішили рівняння і дізналися,  які   цифри приховуються    під  масками    Х і У. Перемогли цифри. Королева «Математики» хотіла  вигнати розбійників. Але  прийшов знак примирення = і всіх помирив. Королева пробачила всіх розбійників і вони стали всі жити  -  весело і   дружно.

 

 

 

 

                    Число Нуль

 

 

В одній  країні було королівство Математики. Правили там дві сестри – принцеси. Одну з них звали Додавання, а іншу Віднімання. Все було в цьому королівстві добре. Всі жили дружно й турбувалися один про одного. Та був у цьому королівстві злий чаклун – Нуль. Він вирішив заволодіти королівством, тому надіслав листи сестрам, в яких говорив, що кожна сестра вихваляється, що вона найважливіша в королівстві.

Принцеси розсердилися одна на одну і почали сваритися. А потім почали збирати війська, щоб довести, хто з них найголовніший. Та трапилося так, що проїзджали цим королівством два принци – брати: Множення та Ділення і побачили, що робиться в ньому. Дівчата дуже сподобалися їм. Принци сказали їм: - Чому ви сперечаєтеся? Адже, ви важливіші та головніші обоє. Без вас люди б не дізналися, ні скільки вони врожаю зібрали, ні на скільки більше вони зібрали пшениці, картоплі, яблук та всього іншого в порівнянні з попереднім роком. Без вас не буде успіху та ладу в королівстві. Сестри подумали та й зрозуміли, що юнаки праві. Вони вибачилися одна перед одною, обнялися і знову сонце радості засіяло в їх краї. Раптом де не взявся злий Нулик. Він розлютився і сказав, що хотів заволодіти королівством, поки дівчата сварилися. І тут принци зрозуміли, хто винен у цій сварці. Тож вони й сказали: - Бути тобі порожнім місцем, але дуже необхідним. Так і сталося, що нуль в складі числа дуже важливий, але наодинці ніщо.

 

 

Казка про

 

 

Жило-було ділення. І вважало воно себе головним серед усіх дій. Чому? Бо воно усіх ділило, але так, як само того бажало: одних націло, інших з остачею, ще інших – із довгим нескінченним хвостом.

Плакали такі Числа та “хвіст” їх усе збільшувався і збільшувався. Діленню дуже подобалася ця робота, і воно тільки кепкувало зі сліз Чисел. Ще ділення вміло дробити числа на частини і записувати їх одне під одним за допомогою своєї дочки Рисочки. Такі числа називалися звичайними Дробами.

Аж ось Ділення зустрілося з Нулем. “Ах, який Нуль кругленький, гарнесенький! Щоб із нього зробити?” – подумало Ділення та й вирішило його поділити. Поділило, а Нуль як був, так і залишився Нулем. Не повірило Ділення своїм очам. Знову і знову воно ділило Нуль, а відповідь була одна і та ж. Вибилося із сил Ділення.

Тоді Рисочка запропонувала Нуль у знаменнику звичайного дробу поставити, щоб на нуль поділити. Але Ділення ніколи такого не робило. Не вийшло у нього нічого, тому що не можна на нуль ділити! І зрозуміло тоді Ділення, що не найголовніше воно, що не можна ставити себе за інші дії. Вибачилося Ділення перед усіма діями і почало поважати не тільки себе, а й інших. Цьому і свою доньку Рисочку навчає.

 

 

 

 

Рівняння з одним невідомим

Різні числа – великі й малі, цілі й дробові, додатні й від’ємні – вперше зустрілися у рівнянні.

Вони дуже люб’язно й дещо стримано привіталися.

-         Четвірка.

-         Дуже приємно. Двійка.

-         Трійка.

-         І я Трійка. Виходить, тезки!

-         Одна Четверта...

-         Дві Четвертих...

-         Три Четвертих...

Дуже швидко всі перезнайомились. Тільки одне число не назвало себе.

-         А вас як звати? – питають у нього числа.

-         Не можу сказати! – поважно відповіло це число, - у мене є причини...

-         Ах, Боже мій, які загадки! – заторохтіла Одна Дев΄ята. – Як можна жити у суспільстві і зовсім не зважати на нього!

-         Спокійно, спокійно, - втрутився Знак Рівності – найяскравіший знак у всьому підручнику. – Все з’ясується у свій час. А до того нехай це число залишається невідомим. Що ж зробиш – буде у нас рівняння з одним невідомим.

Всі числа погодилися із Знаком Рівності, але тепер вони поводили себе ще стриманіше, ніж під час знайомства. Хто його знає, що за величина цей Ікс. Тут треба бути обережним.

Деякі поривалися запобігати перед Іксом, але він так поважно себе поводив, що навіть у дробів пропало бажання домагатися його прихильності.

-   Ну, ні, - прошепотіла Двійка до Четвірки. – Ти як хочеш, а я переходжу на інший бік рівняння. Нехай я буду там з від΄ємним знаком, проте не буду бачити цієї персони.

-   І я теж, - сказала Четвірка і слідом за Двійкою перейшла в інший бік рівняння. За ними рушили дві тезки – Трійки, а потім і дроби – Одна Четверта, Дві Четвертих і Три Четвертих – і всі інші числа.

Ікс залишився один. Правду сказати, його це не стривожило. Він вирішив, що числа просто не хочуть його турбувати.

Але числа вирішили інакше.

Вони склалися й розділилися, а коли всі необхідні дії були зроблені, Ікс ні для кого вже не був загадкою. Він виявився звичайнісіньким числом. Ось тільки не зрозуміло, чому цей Ікс уявляв себе хтозна ким.

 

 

Неправильний дріб

У Чисельника  та Знаменника завжди якісь чвари. Ніяк не второпаєш, хто із них правий. Чисельник править своєї, а Знаменник на своє переводить.

Чисельник каже:

-         У мене розташування вище, чому ж я менший за Знаменника?

А Знаменник туди ж:

- Я ніби й числом більший, з якої ж це нагоди мені під Чисельником бути?

Спробуй-но їх розсудити!

І що б ви подумали – дехто намагався. Ціле Число, якому набридло це бурчання, сказало-було їм напрямки:

- Чварники безсоромні, чого ви не поділили? У той час, коли у вас повно нерозв’язаних задач, стільки чудових прикладів...

- Тобі, Цілому, нема чого скаржитись, - буркнув Знаменник, і тут Чисельник – вперше! – погодився з ним.

- Знаменно! Вигукнув Чисельник – Знаменно, що саме Ціле Число робить нам зауваження!

- А хто вам заважає стати цілим числом? Складіться з якимось дробом.

- Тоді вже обійдемось якось без ваших задач та прикладів, - гукнув Чисельник, а Знаменник, підібравшись до Цілого Числа, сформував думку категоричніше:

- Забирайтесь геть, доки ціле!

Він був із низів, тому не дуже вибирав вирази.

Ціле Число махнуло на їх рукою і повернулося до своїх задач.

А Чисельник і Знаменник -  замислилися. Потім Чисельник присів  та постукав у рисочку:

- Як гадаєте, - каже, - може, нам і справді з іншим дробом скластися?

- Е ні, дзуськи, - заперечив Знаменник, - досить з мене й одного чисельника!

- Якщо вже так брати, - образився Чисельник, - мені теж одного знаменника вистачає.

Ще подумали. А потім знаменник став навшпиньки, постукав у рисочку:

-         Чуєш ти! А якщо стати цілим числом без іншого дробу?

-          Можна спробувати, - погодився Чисельник.

 І давай вони пробувати.  Чисельник помножується двічі, і Знаменник – чим він гірший! – також двічі. Чисельник на три – і Знаменник на стільки ж .

Множились та множились, зовсім знесилились, а користі ніякої.

Такий самий дріб – не більший, не менший за того, що був.

-   Стій! – Кричить Знаменник. – Досить множитися. Ділитися треба. Так воно правильніше буде.

Почали ділитися. Знаменник вдвічі – Чисельник вдвічі.  Знаменник на три – і Чисельник на стільки ж. А дріб все такий же.

Так в них нічого й не вийшло. Кожен залишився, яким був: Чисельник зверху, а знаменник знизу, Знаменник великий, Чисельник – маленький. І знову сваряться, знову до ладу не дійдуть.

Мабуть, розділяє їх не тільки рисочка.

 

                 Казка про геометричні фігури

         

  На краю світу дуже давно була країна Математика. А була вона зовсім маленькою. Всього кілька міст.І міста в цій країні були особливими. В одному жили цифри, в іншому знаки, у третьому геометричні фігури.От ця історія відбувалась саме в третьому місті.
  
       Кожна фігура, яка тут жила, була унікальною. І ніхто з мешканців цього міста ніколи не хотів зайняти місце іншої. У Трикутника було найбільше прихильників, адже саме з трикутників можна зробити квадрат, прямокутник чи ромб. Навіть пихата Трапеція з повагою ставилась до старого і мудрого Трикутника. А його молодші шанувальники Квадрат, Ромб і Прямокутник завжди питалися в старого вчителя поради.
            З іншого боку вулиці жили Коло і Еліпс.
  Та найцікавішими фігурами міста, яких всі дуже любили за веселу вдачу, були Серце і Зіронька.
Ці подружки не давати сумувати нікому в місті. Були вони нерозлучними і всі дні та вечори проводили на вулиці. Вдень порівнювали хмарини з фігурами, а ввечері спостерігали за небесними зірками і сперечались, яка з них сяє яскравіше.
            Ось так і проходило життя у цьому містечку, поки одного ранку не сталося біди. Коло вирішило зайти до свого сусіда Еліпса, а тогоневиявилосьвдома.                           

        - Де ж він може бути? - питали один одного фігури на площі міста.
-Куди він подівся?
Його й замінити не можна. З двох кіл ніколи не вийде еліпса. Хіба що він поправиться, - сказало Коло.
- Висновок один. Треба йти й шукати нашого товариша, - сказав Трикутник.
           - Але де? Але як? - заклопотались Серце і Зіронька.
           - За містом, - відповів трикутник.
         Всі зібрались біля місцевих воріт. Ніхто з фігур вже й не пригадував, що твориться за межами їхнього міста. Вони ж так давно тут оселилися. Але йти довго не довелось. За кілька кроків від воріт фігури побачили Еліпса. Всі так зраділи, що кинулись йому назустріч.
        - Де ж ти був? - питалися друзі. - Як же ми без тебе?
І ось що розповів їм Еліпс. Він був місцевим вченим і дуже любив читати. От в Історії Математики кілька днів назад він знайшов п
овідомлення про старого Кута, який приймав участь у створенні їхнього міста, а потім переселився до лісу, де мав змогу бачити різних тварин.
             От Еліпс і вирішив перевірити, чи правда все це.
          - І як, знайшов? - поцікавились Зіронька з подругою.
Навіть Трапеція зацікавлено нагнулась у бік Еліпса.
           - Так. Але дорога до того лісу така довга і важка, що Кут запропонував мені заночувати у нього. І я погодився, - відповів той. - Дідусь Кут багато чого цікавого мені розповів, тому я й затримався. Тепер я частіше його провідуватиму.
       - Добре, що ти повернувся, - сказали фігури і пішли на площу міста. Їм ще треба дослухати розповідь Еліпса до кінця. Але це можна зробити й поблизу рідного дому.

                                          

                        КАЗКА ПРО ОСНОВНУ ВЛАСТИВІСТЬ ДРОБІВ

За високими горами, за синіми морями жив собі король «звичайний Дріб». В країні Дробу все цікаве і зовсім незвичне. У короля було дуже багато дітей. Вони були настільки різними за характерами, що сварились щодня. Мудра книга «Математика» мені розповіла, що наприклад, дріб  кричав до дробу , щоб той і близько не наближався до нього, бо з таким малим дробом йому, навіть, соромно перебувати на одній сторінці підручника. А дріб  взагалі постійно ходив з піднятою головою, настільки він пишався своїми круглими і поважними числами 50 і 100. Королю «звичайний Дріб» набридли постійні сварки і суперечки, тому всі дроби він викликав на суд. Головною суддею була «Математика». Саме вона повідомила дробам про їх основну властивість – про те, що чисельник і знаменник дробу можна ділити або множити на одне і те ж саме число відмінне від 0.

Після того, як дроби  та скоротилися, то побачили, що вони такі ж самі, як .

Дуже соромно стало їм за свої вчинки. Дроби подали один одному руки і побачили, що між ними утворився знак рівності.

 

                           КАЗКА ПРО ДОДАТНІ ТА ВІД’ЄМНІ ЧИСЛА

Давно це було. За морями, за океанами, в дрімучому непрохідному лісі жило плем’я натуральних чисел. Вождя племені звали Еном. Плем’я натуральних чисел жило дружно, бо всі його жителі виконували лише одну функцію – вони рахували всі предмети, що зустрічалися навколо них. Але коли вони перерахували всі дерева, кущі, тварини по декілька разів, жити їм стало нестерпно скучно. Зібравшись на велику раду вони вирішили досліджувати навколишні території, бо можливо вони у цьому лісі не одинокі? І от вони вирушили досліджувати навколишні території. Недалеко від числа 1 вони виявили велике кругле озеро (число 0). Набравшись сміливості вони вирішили перепливти його і опинились на протилежній стороні цього озера. Але коли вони вийшли з озера, то зрозуміли, що вода в озері незвичайна, бо у кожного з них з’явився знак мінус.  Оглянувшись навколо, вони помітили, що таких, як вони жителів тут є дуже багато і всі вони за зовнішнім виглядом дуже схожі на них, але носять перед собою, якийсь дивний знак мінус. Ці жителі називали себе від’ємними числами. Вони розповіли, що їхня основна робота – все віднімати. І от вони довіднімались до того, що перетворили свою місцевість у пустелю.

         Додатні числа навчили від’ємні числа додавати та виконувати інші арифметичні дії. Плем’я натуральних чисел, протилежних їм чисел та 0 об’єднали в одне велике плем’я «цілі числа». Його правителя назвали Зетом.

          Після цього додатні та від’ємні числа запрошували один одного в гості. Але, щоб від’ємним числам перебратися на територію додатних чисел вони повинні були перепливти велике озеро при цьому, змінившись на протилежні. Якщо додатні числа хотіли відвідати від’ємні числа, то вони також перепливали через це озеро і змінювались на протилежні.

         Кажуть, що плем’я цілих чисел дуже дружне і охоче виконує усі математичні завдання.

 

                                 КАЗКА ПРО КООРДИНАТНУ ПЛОЩИНУ

В древньому математичному місті жив поважний математик Декарт. Всі його дуже поважали і шанували, адже за древніми переказами саме він побудував це величне загадкове місто.

         Королевою цього міста була Координатна Площина. Для її величності був побудований чудовий палац. Палац був дуже великим, тому заради порядку королева здійснювала щоденний обхід своїх володінь і починала його з кімнати, яка називалась Початок.

         В королеви було 2 дочки. Старшу звали Абсциса. Її кімнати розміщались вліво і вправо від Початку. Меншу звали Ордината. Вона володіла кімнатами вгору і вниз від початку. Кожна дочка мала свою золоту стрілу, якою мали право стріляти: Абсциса лише вправо, а Ордината лише вгору. Сестри гуляли лише по своїх кімнатах, а зустрічалися лише в Початку, а потім знову розбігались.

         Коли сестри підросли їм захотілось вивчити усю територію володінь їх мами, а не тільки рухатися вправо та вліво, вгору та вниз. Королева дозволила їм виходити за межі своїх кімнат, але лише з її дозволу у визначені місця. Кожного дня королева призначала дочкам місце зустрічі таким чином: якщо Абсциса відступить два кроки вправо, а Ордината три кроки вгору, а потім будуть рухатись по перпендикулярних прямих, то зустрінуться біля чарівного озера, а якщо Абсциса піде на три кроки вліво, а Ордината вниз на чотири кроки, то потраплять під час зустрічі на чарівну галявину. В такий спосіб з допомогою королеви Координатна Площина дочки вивчили всі особливості їх нескінченної території.

         Пізніше королева дозволила дочкам самостійно рухатись по площині, залишаючи свої координати – абсцису(х) та ординату(у).

 

                                        КАЗКА ПРО   КУТИ

У королівстві геометричних фігур жив собі один чоловік на ім’я Кут. У нього було три сини: Прямий, Тупий та Гострий. Хоч сини були одної вроди, мали у себе два промені зі спільним початком, але згоди між ними не було.

         Прямий кут був дуже чесний, відвертий, справедливий, завжди говорив правду в очі. Рухався він рівно із прямою спиною гордою ходою.

         Тупий кут був дуже товстий і неповороткий. Під час ходи його спина нахилялася назад і він часто падав. Тому він вів спокійний спосіб життя та був дуже млявий та лінивий.

         Гострий кут весь час був нахилений вперед, ходив так, ніби, пригинався. Він міг пробратися у будь-яке місце, був жвавий та активний. Його ще називали «нишпорка».

         Під час суперечок, які часто відбувались між братами, кожен доводив свої переваги. Найбільше вихвалявся наймолодший – Гострий кут: «Я найчастіше потрібен всім! Гостре лезо у ножа, у ножиць, гострі зуби в людей та тварин, гострі дзьоби у птахів, та й у геометричних фігурах мене найбільше, бо трикутник має завжди хоча б два гострих кути».

Тут Прямий кут не витримав і заявив, що саме він найбільше потрібен людям, адже без нього стіл не втримається прямо, і будинок розвалиться, коли косо поставлені стіни, і шафа впаде на підлогу, якщо її двері не будуть прямими.

         Довго думав тупий кут, щоб виправдати своє існування. Адже, трикутники бувають лише з одним тупим кутом і то, дуже рідко, а знайти свою користь у квартирі він так і не зміг, зате вийшовши на вулицю побачив себе на дахах будинків, на колесах автомобілів.

         Почувши суперечки братів батько сказав: «Усі ви дуже потрібні людям, тож ідіть і шукайте своє місце серед людей. Старшим серед вас буде Прямий кут, бо він найбільш потрібен всім».

         Розійшлися брати по світу шукати своє місце. Ось вони забрели і на сторінки нашого підручника «Математика». З ними ми сьогодні  і познайомимося ближче.

 

                                                  КАЗКА ПРО ТРИКУТНИК

         Був собі гострокутний Трикутник. Він завжди вихвалявся своїми гострими кутами, що ніби вони найчастіше застосовуються скрізь і саме з допомогою них можна проникнути скрізь без перешкод. Одного разу в гості до трикутників завітала Ножиці. Перед ними знову почав вихвалятися Трикутник: «Бачите, який я мудрий, хитрий, багатий, швидкий, активний – майже всемогутній. У мене є сторони, кути, всі мої висоти, медіани, бісектриси я ношу в собі, а не так, як тупокутній трикутник інколи виставляє свої висоти за межі фігури».

         А Ножиці слухали і вирішили провчити хвалька. Коли Трикутник заснув Ножиці відрізали йому кожен кут і перетворили його у шестикутник з усіма тупими кутами. «Тепер він нікуди не зможе всунути свого гострого носа», - подумали Ножиці. І дійсно, коли Трикутник прокинувся, то був дуже здивований своїм зовнішнім виглядом. Та побачивши себе почав ще більше хвалитися своєю великою кількістю сторін, кутів та діагоналей.

         В черговий раз, коли Трикутник знову заснув Ножиці перетворили його у круг. «Вихвалявся ти, що у тебе все є, тож будь тепер Кругом назавжди, щоб не міг хвалитися великою кількістю своїх елементів та гострими кутами. Тепер у тебе не буде жодного кута», - радісно сказали Ножиці і попрямували до інших фігур шукати подібного хвалька.

                                                                              

 

Математичні розминки для молодших школярівНачало формы

 

1 клас

1.

1.      Назвати найменше непарне число першого десятка.

2.      Назвати фігуру, у якої три сторони, три кути, три вершини.

3.      Яке число більше від 3 , але менше від 5 ?

4.      Скільки у нашому класі дівчаток ?

5.      Яка пора року настає після осені ?

6.      Який перший день тижня ?

7.      Назвати “сусідів “ числа 8.

8.      Що у класі знаходиться зліва ?

9.      Що одержуємо, коли до числа додаємо 1?

10.  Як називається фігура, у якої всі сторони рівні ?

2.

1.      Скільки пальців на руках ?

2.      Скільки кінців у 2 палок ?

3.      Яке число передує числу 4 ?

4.      Яку фігуру можна викласти із трьох паличок ?

5.      Як називаються числа при додаванні ?

6.      Назвати найменше парне число першого десятка .

7.      Скільки сторін має п'ятикутник ?

8.      Скільки черевичків потрібно купити , щоб взути трьох курочок ?

9.      Яке найменше двоцифрове число ?

10.   Назвіть четвертий день тижня.

3.

1.      Продовжити ряд чисел : 1,3,5, ... .

2.      На скільки попереднє число менше від наступного ?

3.      Скільки паличок потрібно, щоб викласти два квадрати ?

4.      На скільки 10 більше від 1 ?

5.      Скільки є пір року ?

6.      Закінчіть речення: тиждень триває ...  ?

7.      Назвати число, у якого попереднє число 7, а наступне 9 ?

8.      Я називається лінія, у якої є початок і кінець ?

9.      Яке число дістанемо, коли 8 збільшити на 1 ?

10.  Яка обернена дія до дії додавання ?

4.

1.      Які цифри використовуються для запису числа 10 ?

2.      Продовжити речення: пряма лінія – це лінія, яка ... .

3.      Із чого складається задача ?

4.      Коли додаємо, результат ... ?

5.      Більше чи менше стає предметів при відніманні ?

6.      Перший доданок 4, другий 2. Чому дорівнює сума ?

7.      На скільки збільшиться сума, якщо перший доданок збільшити на 3 ?

8.      Яка обернена дія до дії віднімання ?

9.      Ти та я, та ми з тобою. Скільки нас ?

10.  Що більше: сума 3 і 2 чи різниця 5 і 2 ?

5.

1.      Скільки треба додати до 8, щоб одержати 10 ?

2.      Назвати третій день тижня ?

3.      Скільки місяців триває зима ?

4.      Який результат одержимо, коли додамо найбільше і найменше одноцифрове число ?

5.      Який результат одержимо, коли від найменшого двоцифрового числа віднімемо найменше одноцифрове ?

6.      Продовжити речення: лінії бувають ... .

7.       Що означає “збільшити на 5 “ ?

8.      Продовжити ряд чисел :2, 4, 6, ... .

9.      Скільки сторін у трьох трикутників ?

10.   Із чого складається задача ?

 

 

6.

1.      Що означає “ на 4 менше “ ?

2.      Як називаються числа при відніманні ?

3.      Який день настає після суботи ?

4.      Скільки місяців триває рік ?

5.      Скільки потрібно додати до 6, щоб одержати 9 ?

6.      Як знайти невідомий доданок ?

7.      Яка називається фігура, у якої всі кути прямі ?

8.      На скільки 8 більше від 4 ?

9.      Яке найменше парне число ?

10.   Що одержимо, коли додамо три трійки ?

7.

1.      Скільки хлопців у нашому класі ?

2.      Скільки разом сторін у двох п'ятикутників ?

3.      На скільки більше найбільше парне одноцифрове число від найменшого непарного ?

4.      Що важче :1 кг заліза чи 1 кг борошна ?

5.      Що означає ”збільшити на 7“ ?

6.      Назвати парні числа другого десятка ?

7.      Скільки одержимо, якщо 9 двічі зменшити на 4 ?

8.      Взяли три доданки по три. Чому дорівнює сума ?

9.      На скільки попереднє число менше від наступного ?

10.  Як називається одиниця довжини у 10 см ?

8.

1.  Що одержуємо, коли до числа додаємо 0 ?

2.   Яке найменше двоцифрове число ?

3.  Чому дорівнює сума найменшого двоцифрового і найбільшого одноцифрового чисел ?

4.  Назвіть 4 місяць року .

5.  Скільки кольорів у веселки ?

6.     У мене один брат і сестра. Скільки дітей у сім'ї ?яке число одержимо, коли від парного числа віднімемо непарне ? ?

7.     Скільки сторін у п'ятикутника і квадрата ?

8.     Назвати “сусідів” числа 19.

9.  На скільки 20 більше від 10 ?

10.  Яка дія означає збільшення предметів ?

9.

1.     Скільки сантиметрів в 1 дм ?

2.     Назвати всі непарні числа в межах 20 ?

3.     Скільки паличок потрібно, щоб викласти 4 трикутники ?

4.     До якого числа треба додати 5, щоб одержати 15 ?

5.     Скільки десятків у числі 20 ?

6.     У сім'ї сім братиків і у кожного по одній сестрі. Скільки дітей у сім'ї ?

7.     Яке число дістанемо, коли додамо три парні числа ?

8.     Скільки ніжок у чотирьох кішок ?

9.     Бублик розрізали на три частини. Скільки зробили розрізів ?

10.                        Яке число другого десятка записується двома однаковими цифрами ?

10.

1. Яке число одержимо, коли від парного числа віднімемо непарне  ?

2. Батько робить до колодязя 7 кроків, а син – 9 кроків. У кого ширший крок?

3. Скільки вершин у трикутника ?

4. Сестра старша від брата на 7 років. На скільки вона буде старша від брата через 3 роки ?

5. Коли сума двох чисел дорівнює першому числу ?

6. Що означає “ зменшити на 6” ?

7. Яка пора року найкоротша ?

8. Яке число на 5 більше від 15 ?

9. Що більше 1см чи 1 дм

 

 

2 клас

 

1.

1.     Назвати п'ять днів тижня, не користуючись назвами днів тижня та числами.

2.     Скільки днів у тижні?

3.     Скільки робочих днів у тижні ?

4.     Скільки вихідних днів у тижні ?

5.     Чи правильне таке твердження: якщо завтра вівторок, то сьогодні середа ?

6.     Скільки місяців у році ?

7.     Який місяць року найменший ?

8.     В якому місяці року 28 днів ?

9.     Назвати перший місяць року.

10.                        Назвати другий місяць осені .

2.

1.     Назвати другий місяць року .

2.     Назвати останній місяць року.

3.     Чи правильне таке твердження : якщо завтра п'ятниця, то сьогодні понеділок ?

4.     Назвати “ сусідів” другого місяця осені.

5.     Назвати зимові місяці.

6.     Що буде “ завтра “, а було “ вчора “ ?

7.     Братові 7 років, а сестрі 5. Скільки років виповниться сестрі, коли брату стане 10 років?

8.     Маринка гостювала в бабусі два тижні і три дні. Скільки гостювала Маринка в бабусі ?

9.     Назвати третій день тижня.

10.                        Дідуся звати Андрій Степанович, його онуку звати Олена Сергіївна. Як звати дідусевого сина ?

3.

1.     Як називається прямокутник з рівними сторонами ?

2.     Назвати найбільше число першого десятка.

3.     Яку арифметичну дію треба виконати, щоб зменшити число ?

4.     Сергійко  задумав двоцифрове число, відняв від нього 1 і дістав одноцифрове число. Яке число задумав Сергійко ?

5.     Яке число стоїть між числами 45 і 47 ?

6.     Які “ сусіди “ у числа 27 ?

7.     Яке число треба збільшити на 30, щоб одержати найменше трицифрове число ?

8.     Назвати найменше кругле число ?

9.     Назвати осінні місяці.

10.                        У двох носорогів два роги. Скільки рогів у двадцяти носорогів ?

4.

1.     Назвати геометричну фігуру , у якої три кути ?

2.     Назвати найбільше число другого десятка.

3.     Яку дію треба виконати, коли необхідно збільшити число ?

4.     Оксана задумала двоцифрове число, додала до нього 1 і дістала найменше трицифрове число. Яке число задумала Оксана ?

5.     Назвати шостий місяць року .

6.     Яке число при лічбі стоїть за числом 14?

7.     Що важче: кілограм пуху чи кілограм заліза ?

8.     Що більше – сума двох трійок чи сума трьох двійок ?

9.     Яке найбільше двоцифрове число ?

10.                        На груші росло 60 груш, а на вербі на 5 менше. Скільки груш росло на вербі ?

 

5. 

1.     Назвати найбільше число третього десятка.

2.     Дві доярки йшли на ферму і зустріли по дорозі ще 5 доярок. Скільки всього доярок прийшло на ферму ?

3.     Які два однакові числа треба додати до 10, щоб отримати 20 ?

4.     Назвати весняні місяці.

5.     Микола вищий за Петра, а Петро вищий за Тараса. Хто нижче, Микола чи Тарас ?

6.     Яке найменше трицифрове число ?

7.     Назвати третій місяць року.

8.     Назвати число, в якому 10 десятків.

9.     Яке число стоїть за числом 33 ?

10.                         Якщо олівець двічі перерізати, скільки одержимо олівців ?

6.

      1.Яке число треба відняти від 20, щоб одержати 12 ?

      2. Назвати найбільше число четвертого десятка .

      3. Назвати “ сусідів “ числа 60.

      4. Скільки годин тривають разом день і ніч ?

      5. Назвати літні місяці.

      6. Чи правильне твердження: різниця двох однакових чисел дорівнює 0 ?

      7. Апельсин важчий за банан, а банан  важчий за сливу. Що легше: апельсин

чи слива ?

      8. Назвати четвертий місяць року .

      9. Назвати число, у якому п'ять десятків.

11.                                           Горіло 7 свічок, дві погасли. Скільки свічок лишилось ?

 

7.

1.Троє коней пробігли 30 км. Скільки кілометрів пробіг кожен кінь ?

2. Назвати п'ятий місяць року .

3. У водія є брат Микола, а у Миколи брата немає. Хто Миколі водій ?

4. У паперовому трикутнику відрізали один кут. Скільки кутів буде у фігури,     

яка утвориться після цього ?

     5. Назвати найбільше число п'ятого десятка.

     6. Від найбільшого двоцифрового числа відняти найменше двоцифрове

         число. Яке в результаті буде число ?

     7. У трьох сестер по одному брату. Скільки всього дітей у сім'ї ?

     8. Які “ сусіди” у числа 77 ?

     9. Яке  найбільше одноцифрове число ?

10.Яке число передує числу 25 ?

 

8.

    1.Троє людей очікували поїзд 3 години. Скільки часу чекав кожний ?

    2. Назвати найбільше число шостого десятка.

    3. Яке найменше двоцифрове число ?

    4. Ніка задумала найбільше двоцифрове число, від нього відняла 49. Яке

        число задумала Ніка ?

    5. Назвати сьомий день тижня.

    6. У дитсадку обідало 10 дітей. Няня принесла один десяток яблук. Чи

        вистачить кожній дитині по одному яблуку ?

    7. Назвати восьмий місяць року.

    8. Назвати число, в якому 5 десятків і 5 одиниць.

    9. Над під'їздом будинку висить табличка з номерами квартир від 37 до 72.

        Чи є в цьому будинку квартира 25 ?

    10.Назвати двоцифрові числа, в яких сума цифр дорівнює 5 ?

9.

1.     На столі стояло три склянки з малиною. Сергійко одну склянку з малинкою з'їв. Скільки склянок залишилось ?

2.     Що буде із братом, коли йому буде 30 років?

3.     Назвати найбільше число сьомого десятка.

4.     Яке число при лічбі стоїть за числом 39 ?

5.     Назвати двоцифрові числа, в яких сума цифр дорівнює .

6.     Заєць легший, ніж вовк.. Ведмідь важчий , ніж вовк. Хто важчий за всіх?

7.     У будинку було 4 кімнати. З однієї кімнати зробили дві. Скільки кімнат стало у будинку ?

8.     Яке число можна дістати, якщо поміняти  місцями цифри у числі 75 ?

9.     Від найбільшого двоцифрового числа відняти найбільше число третього десятка. Яке число одержали ?

10.                        Назвати восьмий місяць року ?

 

10.

1.     Крістіна від найменшого числа третього десятка відняла найменше двоцифрове число. Яке число одержала дівчинка ?

2.     Назвати найбільше число восьмого десятка .

3.     Назвати найменше число дев'ятого десятка.

4.     На яблуні росло 25 яблук, а на сливі на 10 яблук більше. Скільки яблук росло на сливі ?

5.     Що ми одержимо, коли від зменшуваного віднімемо від'ємник?

6.     Назвати число, у якому 6 десятків і 9 одиниць ?

7.     Мама купила 4 десятки яєць. Скільки штук яєць купила мама ?

8.     Якщо стрічку перерізати один раз, то скільки одержимо стрічок ?

9.     Яке число передує числу 78 ?

10.                        Назвати наступне число числа 49.

 

3 клас

1. 

1.     Скільки разів за тиждень стрілка годинника проходить через цифру 6 ?

2.     Що дорожче: кілограм однокопієчних монет чи пів кілограма двокопієчних монет?

3.     Якщо об 11 годині йде дощ, чи можлива через 48 годин сонячна погода ?

4.     Вгадай фігуру: 3 сторони, 3 вершини, 3 кути, 1 з яких прямий.

5.     Скільки десятків у тисячі ?

6.     Через 5 років Женя буде старший удвічі, ніж зараз. Скільки йому років зараз ?

7.     Назвати всі двоцифрові числа, кожне з яких ділилось би одночасно на 2 і на 5.

8.     Лимон дорожче яблука в 3 рази. Що дорожче: 15 яблук чи 5 лимонів?

9.     Добуток яких одноцифрових чисел дорівнює 7?

10.                        Які з даних назв: точка, трикутник, метр, квадрат, довжина відрізка, круг – не є назвами геометричних фігур?

2.

1.     Якою спільною назвою можна об'єднати слова: дециметр, сантиметр, кілометр, міліметр?

2.     При якій умові з двох трикутників можна скласти чотирикутник?

3.     З паперу вирізали круг. Як знайти центр цього круга ?

4.     Назвати розряди першого класу.

5.     Назвати перший день січня.

6.     Хто стає вищим, коли сідає?

7.     У якому випадку добуток двох чисел дорівнює одному з множників ?

8.     Не виконуючи записів і не обчислюючи, збільшити 66 на 33.

9.     Назвати “сусідів” числа 499.

10.                        Впізнати фігуру: 4 прямі кути, 4 сторони, всі сторони рівні.

3.

1.     У яких випадках добуток двох чисел дорівнює 0 ?

2.     Чи може сума трьох різних чисел дорівнювати 3 ?

3.     Чи правильне висловлювання: квадрат – це прямокутник ?

4.     Назвати найменше двоцифрове число, яке ділиться на 2.

5.     Як швидко вирізати з паперу дві рівні фігури ?

6.     Периметр прямокутника дорівнює 20см. Чи може одна з його сторін дорівнювати 10 см?

7.     Назвати “сусідів” найбільшого круглого трицифрового числа .

8.     До числа 28 назвати найближче кругле число.

9.     Що таке периметр трикутника ?

10.                        Сьогодні середа. Який день тижня буде через 5 днів ?

4.

1.     Що більше : п'ять дев яток чи вісім п'ятірок ?

2.     Чи може сума трьох чисел дорівнювати 2 ?

3.     Мама купила два десятки яєць. Шість пар яєць вона уже поклала в сумку. Скільки яєць їй ще треба покласти ?

4.     Чи правильне твердження: куб - це квадрат?

5.     Чи завжди правильно, що один з місяців року має 28 днів ?

6.     Яке число( парне чи непарне) одержимо, коли від непарного числа віднімемо непарне ?

7.     На галявині пасеться кілька кіз. У них 16 ніг. Скільки голів у цих кіз ?

8.     Назвати останній день літа.

9.     Скільки місяців мине від початку року до 1 червня ?

10.                        Якими одиницями вимірювання довжини можна записати 10см ?

5.

1.     Парне чи непарне число одержимо, коли непарне число помножимо на 2 ?

2.     Назвати число, яке ділиться на 2, на 3, на 6, на 9 ?

3.     У якому випадку добуток чисел дорівнює 1 ?

4.     Скільки днів триває осінь ?

5.     Скільки десятків у 2 сотнях ?

6.     Брат з'їв 10 слив, а сестра – 7. скільки слив з'їла їхня бабуся ?

7.     У скільки разів 45  більше, ніж 9 ?

8.     Із скількох відрізків складається восьмикутник ?

9.     Скільки кілограмів становить 5 центнерів ?

10.                        Скільки хвилин триває урок ?

6.

1.     Як називаються компоненти дії множення ?

2.     О котрій годині починається велика перерва ?

3.     Скільки букв в українському алфавіті ?

4.     Оленка живе у будинку № 56. Під якими номерами будуть сусідні будинки ?

5.     Що більше: 5 м чи 400 см ?

6.     Як порівняти числа ?

7.     Яку дію потрібно виконати, щоб збільшити число у 10 разів ?

8.     Що означає “ помножити на 100 ?

9.     Що означає “ знайти третину числа “ ?

10.                        Що означає розв'язати рівняння ?

7.

1.     Який це рівносторонній трикутник ?

2.     Як знайти периметр рівностороннього трикутника ?

3.     За допомогою чого будують коло ?

4.     Скільки в діаметрі радіусів ?

5.     Скільки кілометрів до обласного центру ?

6.     5 століть зберігалася пам'ятка. Скільки років пам'ятці ?

7.     Скільки секунд триває перерва ?

8.     Назвати круглі числа сьомої сотні.

9.     Як знайти довжину ламаної лінії ?

10.                        Яка обернена дія до дії множення ?

8.

1.     Який останній день року ?

2.     Скільки кутів у тупокутного трикутника ?

3.     Як залежить вартість від маси ?

4.     Назвати наступне число : 360, 370, 380, ... .

5.     Скільки цифр у номері мобільного телефона ?

6.     Кредит у банку оформили на 36 місяців. Скільки це років ?

7.     Скільки сторінок у книзі, якщо дівчинка прочитала 70 сторінок, а це становить четверту частину ?

8.     Яку дію потрібно виконати, щоб зменшити число у 4 рази ?

9.     Назвати найбільше трицифрове число.

10.                        Як звучить переставний закон додавання ?

9.

1.     Коли закінчується весна ?

2.     Скільки днів триває високосний рік ?

3.     Чому дорівнює сума цифр року, коли ви пішли у 1 клас ?

4.     Що спільного у грама, кілограма, центнера і тонни  ?

5.     Як знайти невідомий множник ?

6.     Скільки нулів у трьох сотнях ?

7.     Скільки різних цифр потрібно для запису числа 550 ?

8.     У скільки разів радіус менший за діаметр ?

9.     Як дізнатися, у скільки разів одне число менше від другого ?

10.                        Скільки днів залишилося до кінця місяця ?

10.

1.     Яку частину від метра становить сантиметр ?

2.     У скільки разів доба триває довше, ніж 4 години ?

3.     Як знайти ділене ?

4.     Чи правильне твердження : добуток може дорівнювати множнику ?

5.     Що одержуємо, коли число множимо на 1 ?

6.     Як зміниться добуток, коли множник збільшуємо у 6 разів ?

7.     Що означає “ знайти чверть числа “ ?

8.     Що більше: третина числа чи його половина ?

9.     На скільки треба помножити 10, щоб одержати 1000 ?

10.                        Скільки розрядів у “ класі тисяч “ ?

 

4 клас

1. 

1.     Коли настає доба ?

2.     Коли стрілки годинника утворюють вертикальну пряму ?

3.     Коли стрілки годинника утворюють горизонтальну пряму ?

4.     Назвати геометричну фігуру, яка складається не з прямих ?

5.     Назвати найбільше чотирицифрове число .

6.     Яке число складається із 6 шестірок ?

7.     В якому шестицифровому числі  число одиниць класу тисяч  на 254 більше, ніж число одиниць класу одиниць ?

8.     Назвати найменшу одиницю довжини ?

9.     Назвати найбільшу одиницю часу.

10.                        Скільки днів у грудні ?

 

2.

1.     Назвати найбільшу одиницю довжини.

2.     Скільки днів тижня починаються літерою "ес" ?

3.     Назвати найменшу одиницю часу.

4.     Назвати найбільшу одиницю міри маси.

5.     Скількома буквами позначається трикутник ?

6.     Хто легший: півень чи гусак, якщо їх маси однакові ?

7.     Які непарні числа можна додати, щоб дістати парне ?

8.     Назвати найменшу одиницю часу.

9.     Яке число ( парне чи непарне ) дістанемо, якщо додамо два парні ?

10.                        Назвати найменшу одиницю міри маси.

3.

1.     Який рік почав третє тисячоліття ?

2.     Яким роком закінчилось друге тисячоліття ?

3.     Чи можна продовжити відрізок ?

4.     Котрою по порядку стоїть книга, якщо перед нею 25 книг ?

5.     У якого прямокутника всі сторони рівні ?

6.     Скільки монет по 10 к. містить 1 гривня ?

7.     Чи є круг многокутником ?

8.     Скільки разів треба перерізати ланцюг, щоб одержати 4 куски ?

9.     Учень записав числа від 1 до 10 . Скільки разів йому довелось писати цифру 5 ?

10.                        Назвати зимові місяці .

4.

1.     Хто із учнів нашого класу стоїть у списку класного журналу останнім ?

2.     На яку сторону горизонту виходять вікна нашого класу?

3.     Скільки парт у нашому класі ?

4.     Який номер нашої класної кімнати ?

5.     Чи завжди п'ятицифрове число більше від чотирицифрового?

6.     Як звуть маму матусі ?

7.     Скільки цифр на телефонному диску ?

8.     Який предмет у класі нагадує Земну кулю ?

9.     Чи завжди вода прозора ?

10.                        Чи завжди батько вищий за сина ?

5.

1.     Чи завжди батько старший за сина ?

2.     Коли при діленні одержуємо 1 ?

3.     Скільки десятків у тисячі ?

4.     В якому місяці найменше днів ?

5.     Назви яких місяців походять від назв дерев ?

6.     Назвати третій місяць року.

7.     Що важче 1 л води чи 1 кг ?

8.     6 полін розпиляли на дві частини кожне. Скільки вийшло частин ?

9.     Скільки годин становлять три доби ?

10.                        Чи чорна вода у Чорному морі ?

6.

1.     Скільки пар ніг у сонечка ?

2.     На якій стороні горизонту ми ніколи не бачимо Сонця ? 

3.     Які дні тижня починаються літерою “ пе” ?

4.     Куди дме північний вітер ?

5.     Звідки дме східний вітер ?

6.     Скільки днів тижня належать до жіночого роду ?

7.     Назвати середній день тижня ?

8.     Назвати ½ іншим словом.

9.     Скільки сторін у восьмикутника ?

10.                        Скільки розрядів у класі?

7.

1.     Якою стоїть парта, якщо вона стоїть друга з кінця ?

2.     Назвати третій палець руки.

3.     Як називається найменший палець руки ?

4.     Якою системою числення ми користуємося ?

5.     Назвати компоненти дії ділення.

6.     Назвати тисячу іншим словом.

7.     Назвати третій розряд.

8.     Яка дія обернена до ділення ?

9.     Що є одиницею вимірювання швидкості ?

10.                        Якими одиницями вимірюється відстань?

8.

1.     Яка об'ємна фігура схожа на куб ?

2.     З чого виготовляють папір ?

3.     Яку математичну величину вимірюють квадратами ?

4.     Як називають результат ділення ?

5.     Як з палатки зробити палетку ?

6.     Яка бочка легша: повна чи порожня ?

7.     Скільки сторін у паралелепіпеда ?

8.     Із скількох половинок складається яблуко ?

9.     У річки їх завжди два.... ?

10.                        Назвати другий місяць осені.

9.

1.     Скільки планет Сонячної системи ?

2.     Скільки материків на Землі ?

3.     Яка частина тіла людини розв'язує задачі?

4.     Як називається половина діаметра ?

5.     Скільки братів заснували Київ ?

6.     Чого в математиці чотири ?

7.     Із скількох паличок складаються два окремі квадрати ?

8.     Із якого числа можна утворити птаха ?

9.     Скільки нот у музиці ?

10.                        Як називають доньку сина ?

10.

1.     В учнів 4 класу 28 вух. Скільки учнів у класі ?

2.     Назвати компоненти дії множення.

3.     Скільки центнерів у 5 тонах ?

4.     Що більше: 3 роки чи 36 місяців ?

5.     Який рік настане через 12 років ?

6.     Якщо до 3 годин додамо 60 хвилин, що одержимо ?

7.     Якщо від зменшуваного відняти від'ємник, що одержимо ?

8.     Що таке пряма лінія ?

9.     Із скількох відрізків складається шестикутник ?

10.                         Чому дорівнює сума цифр року , який зараз триває.Конец формы

 

                                          День писемності України                                            

«Розв’язування вправ на всі дії із звичайними дробами»

 

Мета: закріпити знання, набуті в ході вивчення теми «Дії із звичайними дробами», та відпрацювати навички використання цих знань для виконання вправ, що передбачають усі арифметичні дії з дробами.

Розвиваюча: розвивати вміння слухати працювати самостійно; розширити знання учнів про рідну державу

Виховуюча: виховувати увагу, акуратність, ціннісне ставлення до рідної мови та історії України.

Обладнання: мультимедійна система, диск із презентацією, зображення пам`яток історії, карточки із завданнями та картки – відповіді до завдань, кольорова крейда,.

Тип уроку: Застосування знань, умінь та навичок

Епіграф уроку: Знати - це означає насамперед  уміти користуватися знаннями     

Хід уроку

І. Організаційний момент

Вчитель зачитує лист

«Любий друже, а чи знаєш ти, що цього тижня в Україні відзначають День української писемності та мови. За православним календарем - це день вшанування пам'яті Преподобного Нестора-Літописця - послідовника творців слов'янської писемності Кирила і Мефодія.

Що знаєш ти про це мій любий друже?

Про цей день з історії своєї України?»

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

(Для перевірки домашнього завдання збираються зошити)

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Я б хотіла, щоб всі знання про дії із звичайними дробами, які ви вже отримали, на сьогоднішньому уроці закріпили, повторили і систематизували. І за допомогою даних вмінь змогли виконати завдання та дати відповіді на дані запитання.  

                 Девіз уроку:  Не махай на все рукою, не лінуйся, а учись

                                         Бо, чого навчишся в школі, знадобиться ще колись.

Отже, беремо з собою знання і вирушаємо в дорогу минулого нашої історії

Оголошується тема і завдання уроку.

Вчитель: ви сьогодні обєдналися в групи. Тож будуть завданя, які ви будете виконувати колективно, і такі, що самостійно. І оцінювати себе будете теж самостійно з допомогою карток оцінювання

ІV. Актуалізація опорних знань.

1)     Інтерактивна технологія «мікрофон»

1.      Як додати два дроби з різними знаменниками?

2.      Як помножити два звичайні дроби?

3.      При виконанні ділення звичайних дробів потрібно…

4.      Чим відрізняється десятковий дріб від звичайного?

5.      Як перетворити звичайний дріб у десятковий?

6.      Що потрібно зробити щоб мішане число перетворити у неправильний дріб?

 

V. Розв`язування вправ

 

 З даного листа ми дізналися, що цього тижня в Україні відзначають  День української писемності та мови, та нажаль ми не знаємо коли саме.

Ми зможемо це дізнатися виконавче наше перше завдання.

1)    Обчисліть:  ( 30 +6  11/25 ) : 4 (відповідь запишіть у вигляді десяткового дробу, знайдена ціла частина буде вказувати на число, а сота на місяць)

Відповідь: 9, 11  9 листопада

 

 

2). Завдання «Сторінками історії».

Безцінність написаного Не́стором  Літопи́сьцем вимірюється не тільки втіленим у слові і збереженим для нас часом, але й подвижницькими діяннями, що викарбувалися у його непорочній душі нетлінним золотом чернечого досвіду. Цією працею він і самого себе включив у книги живта вічного, удостоївшись почути благословенне: «Радуйтеся, бо імена ваші написані на небесах».

Без сумніву, «Повість временних літ»— одна з найвидатніших пам’яток світової культури.

 

Кожна група отримує завдання

Завдання для першої групи: за допомогою дій дізнатися рік народження Нестора Літописця

3/7 + 4/8 – 42/56 (отриманий чисельник запишіть першою парою чисел, а знаменник другою)

Відповідь: 10/56 1056 рік.

Завдання для другої групи: за допомогою дій дізнатися рік смерті Нестора Літописця

1 4/7 * ½ (отриманий чисельник запишіть першою парою чисел, а знаменник другою)

Відповідь: 11/14  1114 рік.

Фізкультхвилинка

Робота в групах

Перша команді за допомогою завдань  потрібно дізнатися прізвище автора першого букваря.

а

ф

д

у

е

о

к

р

г

в

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1)    2/5  + ¼=13/20              ф

2)    1  ½: ¾=2                       e

3)    ½: 3=1/6                        д

4)    7/8: 7/8=1                      о

5)    ½- 2/5=0,1                     р

6)    ½ * 2=1                         о  

7)    3/5 * 15/18=5/6             в            

Друга команда за допомогою завдань  знаходить рік друку першого букваря

Обчисліть значення виразів та знайдіть їх суму

1)    Знайдіть 1/5 від  2015

2)    Знайдіть число, якщо ¼   дорівнює  292, 75

2015* 1/5 = 403

292,75 : ¼= 1171

403+1171=1574

Відповідь: 1574 рік

 

Робота з підручником

 

4) Технологія колективно – групового  навчання «Мозковий штурм»

Розв’язати задачу трьома способами

Задача№376

У класі навчається 12 хлопчиків. Це становить  всіх учнів класу. Скільки учнів в класі?

I спосіб

 (учні)

 

II спосіб

Нехай у класі х учнів, тоді : ;  (учні)

III спосіб

У задачі відомо, що  кількості учнів класу дорівнює 12. Тоді можна знайти  загальної кількості учнів. Це у тричі менше 12, тобто 12 : 3 = 4. Всі учні класу становлять , тобто у 8 разів більше, ніж . Отже,  – загальна кількість учнів класу.

5) Хвилинка цікавої математики.

I учень. Дії над дробами, і особливо дію ділення, колись вважали надзвичайно важкими. Правило ділення на дріб почали застосовувати спочатку китайські, а пізніше й індійські математики VII-IX ст. Щоб поділити дроби, спочатку зводили їх до спільного знаменника, після чого чисельник діленого ділили на чисельник дільника. У 1544 р німецький математик      

М.Штіфель сформулював правило ділення на дріб як множення на обернений дріб.

 

II учень. Я дізнався чим пояснювали у Вавилоні складність дій із звичайними дробами. Колись дії зі звичайними дробами завдавали людям неабияких труднощів. Ці труднощі у Вавилоні пояснювали «втручанням злих духів».

 

III учень. А я дізнався, що означає німецьке прислів`я «потрапити у дроби». Німецьке прислів`я  «потрапити у дроби» означало опинитись у скрутному становищі. А причина полягала в тому, що не було встановлено загальних правил виконання дій з дробами, не було встановлено відповідної теорії.

 

IV учень. А я дізнався ім`я вченого який умів додавати послідовно до восьми   

дробів. У VII ст відомий вірменський учений Ананія Ширакація (з Ши – рака) умів додавати до восьми дробів з різними знаменниками. Тоді дроби не зводили до найменшого спільного знаменника, а отримували спільний знаменник перемножуванням знаменників.

 

V учень. А я хочу сказати що сучасне правило додавання дробів застосовували ще з Х ст , однак у Європі воно набуло поширення  лише в XVI- XVII століттях.

 

VІ. Підсумок уроку.

Вчитель:   Щоб любити  треба знати, а щоб проникнути в таку тонку й неосяжну, величну й багатогранну річ, як мова, треба її любити.

(Василь Сухомлинський)

 

А зараз підрахуйте всі зароблені вами бали. З допомогою шкали оцінювання, яку ви бачите у своєму талоні, перетворіть ці бали в оцінку (аналіз оцінок)

Рефлексія

Що було на уроці головним?

Цікавим? Чого ви навчилися?

Чим поповнили свої знання?

Яка вправа була найоригінальніша на уроці?

 

VII. Домашнє завдання

 

Фотозвіт

Великоходацька

загальноосвітня  школа  І - ІІ ст.

78704 с. Великий Ходак  Верховинський  район  Івано-Франківська область

т. (03432) 4-71-94, e-mail   ira_hodak@i.ua

код ЄДРПОУ 20558371

                                                             НАКАЗ

 

 

 

 

від 24.05. 2019 р.

 

Про зарахування дітей до 1 –го класу

на 2019-2020  н.р.

 

 

 

Відповідно до закону України  «Про загальну середню освіту», наказу Міністерства освіти і науки України від 16.04. 2018 року №367 « Про затвердження Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної освіти», та поданих документів батьків майбутніх першокласників

 

 

НАКАЗУЮ:

 

1. На основі предявлених документів зарахувати до 1-го класу дітей, які досягли шкільного віку.

 

 

Прізвище імя по батькові

1

Потерейко Ксенія Юріївна

2

Дуленчук  Ярина Ярославівна

3

Зузяк  Ілля Іванович

4

Ілюк  Арсен Андрійович

5

Мосорук Соломія Михайлівна

6

Палійчук Денис Михайлович

7

Сливчук Олександр Романович

8

Словак Таїсія Василівна

9

Чупирчук Павло Миколайович

10

Шкрібляк  Марія Володимирівна

 

 

Директор школи  ________________І.П. Сумарук